donderdag 22 oktober 2009

Aankomst in Bangalore

Het is altijd even wennen om in India aan te komen. Ik zal het nooit gewoon kunnen worden om in het land van de chaos te stappen.
Ik ben maandagochtend geland in Mumbai, daar heb ik enkele uren gewacht voordat ik mijn laatste vlucht richting Bangalore kon nemen. Daar ben ik te weten gekomen dat mijn bagage niet zou aankomen in Bangalore. Geen paniek, altijd vertrouwen houden in Indiƫrs. En zowaar werd mijn bagage geen dag nadat ik aangekomen was in Bangalore afgeleverd op mijn appartement. Vol enthousiasme open ik mijn bagage om de twee grote West Malle flessen en de fles Cactusjenever eruit te nemen, om deze uit te drinken met de Cameroense, Zweedse en Indische vrienden. De twee West Malle flessen werden snel gevonden, maar de Cactusjenever kon ik onmiddellijk uit al mijn kleren gaan wassen.
Maar dat was maar een minuscuul probleemke. De verwelkomsparty was een bom.
De laatste twee dagen heb ik al wat scholen bezocht voor mijn thesis en al heel wat interessante boeken gevonden. Beginnen lezen in het zonneke, want ook al is het oktober, het is 30 graden.
Toch blijven de ritten met de legendarische rickshaw een ongelofelijke belevenis. Millimeterwerk tussen twee bussen, op een koe wachten totdat deze haar luie reet over straat heeft gestoken, toeteren totdat de auto's en de enkele fieters uit de weg gaan, ambras maken met andere rickshawchauffeurs, en op het einde de rickshawchauffeur bedanken dat je er levend uitkomt. Dit kan enkel in India.
Aja, ik heb onder tussen al een Indische nummer: 00919538919483
En mijn adres is:

Farah Pearl Apartments no GA
MEG Officers Colony no 29
Close to ITC Factory, Banaswadi Main Road
560043 Bangalore

Dus als je zin hebt, om iets op te sturen, DOEN!
Dat was het voor deze week, volgende week meer nieuws.
Groeten Kevin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten